Naglar

Tänker inte skriva så mycket hahah utan tänker låta bilderna tala för sig själva, så nu kommer en guide på hur jag får mina naglar så starka och långa! :)

FÖRE: torra och sköra naglar/nagelband + flisiga naglar



Jag börjar med att skära och fila lite, jag brukar ha en jättebra 4 stegs fil men kunde inte hitta den ikväll konstigt nog. Men det här är alltså en del av "redskapen" jag använder.



Sen använder jag rengöringsgel,myrraolja och nagelbandskräm från Depend, superbra mot torra nagelband!

då blir resultatet såhär: mjukare nagelband och inte lika torra naglar, me like!


Efter jag har smörjt naglarna väntar jag en liten stund sen penslar jag på ultra growth från Kiss, för mig funkar det inte men jag använder det ändå för mina naglar blir starkare och det fungerar superbra som baslack, eller om man bara vill ha en naturlig look med glansiga naglar :) (se bilden)



EFTER: Sista steget om man vill är att måla naglarna i en läcker nyans, jag valde freshy från malava, jag har ett nästan likadant från mavala som är lite varmare i färgen och heter night club men kände för att använda det nyaste såklart! Ska dock måla dom ett lager till lite senare efter att det första har torkat riktigt ordentligt.



Jag hoppas ni gillade guiden och lycka till nu! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0