Påkörd

Hej allihopa! Som ni har märkt så har jag inte uppdaterat och det beror på att när jag cyklade hem från skolan igår så blev jag påkörd, just det påkörd. Jag kom inte längre än till den första rondellen, jag kom alltså knappt 100 m från skolan. Jag kom cyklande i rondellen för i Växjö så cyklar man i rondellerna iallafall när jag var framför en "utfart" så kom det en bil från rondellen och körde rakt in i sidan på mig. Tydligen så flög jag av cyklen, men det är inget jag kommer ihåg. Det enda jag kommer ihåg är att jag hör bilen bakom mig gasa och ser bilen komma närmare i ögonvrån och i nästa sekund ligger jag på marken. Människorna i bilen öppnar bara bildörren frågar hur det är med mig och kör sedan iväg. Chockad som jag var ringde jag mamma och när hon svarade så bara brast det för mig, jag började gråta, kunde inte andas och fick panik. Mamma blev jätterädd och skrek i örat på mig " Vad är det Malin? Du skrämmer mig, berätta snälla! Lugna ner dig!" Det är så svårt för mig att komma ihåg, jag stod säkert i 5 min och försökte få fram vad som hade hänt, det enda jag fick fram var att jag hade blivit påkörd, mamma frågade massa saker som vart jag var osv. sen sa hon att hon att hon skulle ringa pappa och att hon skulle ringa upp mig snart.

När vi hade lagt på så körde det förbi en polisbil typiskt nog, tänk om den hade kommit förbi 5 min tidigare? Då hade de sett allt. En kvinna stannade och frågade hur det var med mig och sa att hon hade sett allt och hade blivit orolig eftersom jag bara stod där, hon frågade om jag hade ont men jag visste inte, jag kände ingenting. Hon såg hur chockad jag var och hur svårt jag hade det att andas. Så hon bestämde sig för att köra mig till akuten, utan den här kvinnan som var så himla snäll och brydde sig om att stanna och fråga hur det var med mig. Hade jag säkert mått ännu sämre. Bland så många som såg så stannade en. Det är så fel tycker jag. Efter jag hade varit på akuten gick jag hem, när jag kommit hem så hämtade mamma upp mig, jag var fortfarande väldigt chockad och förstod knappt vad som hade hänt. Igår kväll så började jag dock få väldigt ont i vänstra sidan, jag har inte kunnat sova på den sidan. Idag ska vi polisanmäla det för det kallas för smitning, dock så fick vi inte reg-numret, det är inte precis något man tänker på när man har blivit påkörd. Mår alldeles för dåligt för att kunna gå till skolan, lite typiskt faktiskt för jag har faktiskt ett prov idag jag skulle behövt göra... Nu vet ni iallafall vad som har hänt. Vi hörs kanske lite senare vi får se, nu ska jag bara ta det lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0